La Generalitat, a través del Departament de Salut, ha endegat la campanya informativa "Creus que has d'anar a urgències? Truca al 061" per orientar millor els ciutadans sobre el millor centre on acudir en cas d'un problema de salut.
La millor manera que té el ciutadà de conèixer quin és el centre més adequat on pot acudir en funció de la seva dolència és trucant al 061 CatSalut Respon. Aquest telèfon és gestionat per professionals sanitaris (metges i infermeres) que poden assessorar el ciutadà i proposar-li una resposta adequada al problema de salut plantejat. El pot adreçar a un centre adequat, orientar-lo en el tractament, enviar-li un metge a casa a través de sistema d'atenció domiciliaria o una ambulància en cas que la urgència hagi de ser atesa de forma immediata.
La campanya s'ha impulsat arran de l'epidèmia de grip d'aquest any que ha post en evidència el col·lapse de les urgències als centres sanitaris. Una mitjana de 9.500 persones acudeixen als serveis d'urgències d'un hospital. Durant l'epidèmia de grip es calcula que són unes 10.500. Segons el Departament de Salut, un 64% de les persones que acudeixen a urgències presenten problemes de salut que o bé no són una urgència (i podria esperar a la programació d'una visita amb el metge de capçalera) o són una urgència de poca gravetat que podria ser tractada en un altre centre de la xarxa assistencial.
CAP Les Corts
Mejia Lequerica, s/n
08028 Barcelona
93 227 55 90
93 227 55 99
Adreça electrònica:
capcorts@clinic.cat
Mapa de situació
CAP Casanova
Rosselló, 161
08036 Barcelona
93 227 98 00
93 227 98 05
Adreça electrònica:
capcasanova@clinic.cat
Mapa de situació
CAP Comte Borrell
Comte Borrell, 305
08029 Barcelona
93 227 18 00
Adreça electrònica:
capborrell@clinic.cat
Mapa de situació