Tornar a l'índex

Notícies

Les malalties infeccioses transmeses per mosquits (arbovirus)

Els mosquits poden transmetre el dengue, el Chikungunya, el Zika i la febre del Nil occidental, malalties endèmiques de zones d’Amèrica, Àfrica o Àsia que s’han detectat a Catalunya amb els últims anys

Durant l'estiu, el risc de desenvolupar el cicle de transmissió autòctona de les arbovirosis (Dengue, Chinkungunya o ZIKA) és elevat per la presència del mosquit tigre, que fa de vector de la malaltia i la presència de persones que tornen de zones endèmiques patint la malaltia.
Per això, és important consultar al vostre metge o metgessa de família tan aviat com es pugui en cas de detectar algun símptoma.

El Departament de Salut ha creat una infografia amb informació i consells sobre com actuar en cas que el metge o metgessa sospiti que teniu una malaltia transmesa per mosquits:

  1. Eviteu sortir de casa, sobretot a primera hora del matí i última hora de la tarda (12 dies des de l'inici dels símptomes)
  2. Utilitzeu un repel·lent en cas de sortir de casa
  3. Utilitzeu roba de màniga llarga i millor de colors clars
  4. Feu servir mosquiteres per protegir la casa
  5. Eviteu acumular aigua en testos i altres utensilis del jardí o la terrassa
  6. No pregueu ibuprofèn ni aspirina, només paracetamol

Cliqueu aquí per consultar la infografia del Departament.

CAP Les Corts

Mejia Lequerica, s/n
08028 Barcelona
93 227 55 90
93 227 55 99
Adreça electrònica:


Mapa de situació

CAP Casanova

Rosselló, 161
08036 Barcelona
93 227 98 00
93 227 98 05
Adreça electrònica:


Mapa de situació

CAP Comte Borrell

Comte Borrell, 305
08029 Barcelona
93 227 18 00

Adreça electrònica:


Mapa de situació

© CAPs Les Corts · Casanova · Comte Borrell · Data d'actualització: 29/08/2025